Varmt välkommen som talare/moderator till Meg17!

Här har vi samlat praktisk information om din medverkan på Meg för att allt ska fungera så smidigt som möjligt för dig.

Tid och plats
Meg17 arrangeras den 27-28 september 2017 på Svenska Mässan i Göteborg.
Ingång:  Entré 5 (Huvudentrén) vid Korsvägen, en rulltrappa upp till plan 2.
Bevakad garderob (avgift) finns i entrén på plan 1.

Mediedagarna i Göteborg arrangeras i år i anslutning till Bokmässan, och många besökare kommer att befinna sig på Svenska Mässan samtidigt. För att säkerställa en trygg miljö kommer samtliga väskor att kontrolleras vid entrén. I den mån det är möjligt, lämna väskan hemma för att undvika köer. Om du skulle upptäcka något som stör ordningen, kontakta den uniformerade personalen.

Talarkort
Du hämtar Talarkortet i disken Speaker Assistance på plan 2 ovanför Entré 5. Vi ber dig bära kortet väl synligt.
Talarkortet ger dig entré till hela Meg, samtliga programpunkter, lunch och kaffe båda dagarna som serveras i Kongressfoajén i anslutning till Meg. I Talarkortet ingår också MegAward-minglet med prisutdelningar, onsdag 27 september, kl 17.30-19.30 på Mediescenen i Kongressfoajén. Dryck och fingerfood serveras. Festen fortsätter i valfri bar. Hjärtligt välkommen!

Öppettider disken Speaker Assistance
Onsdag 27 september: 07.30-18.00
Torsdag 28 september: 07.30-18.00

Teknisk utrustning och scenmöblering i lokalerna
De lokaler som används under Meg17 är K1, K3 och Mediescenen.
På varje scen finns projektor, duk/LED-skärm, fjärrkontroll till talaren och en PC med fast internetuppkoppling (Windows 7 och Office Power Point 2013) samt följande teknik och möblering att välja mellan:
Sal K1: 7 fåtöljer och 3 soffbord, 3 ståbord, 7 trådlösa headsets, 2 trådlösa handmikrofoner.
Sal K3: 4 fåtöljer och 2 soffbord, 3 ståbord, 4 trådlösa headsets, 2 trådlösa handmikrofoner.
Mediescenen: 5 fåtöljer och 1 soffbord, 3 ståbord, 5 trådlösa headsets, 2 trådlösa handmikrofoner.
Har du önskemål om annan möblering eller teknisk utrustning på scenen ber vi dig ange det i registreringen för Talarkortet.
Tyvärr har vi inte möjlighet att bistå med VGA-kabel till IPAD eller andra adapters för MAC, utan ber dig i så fall att själv ta med en sådan.

En tekniker sitter med under hela programpunkten, och även en salsvärd/scenvärd finns tillgänglig. Eftersom seminarierna följer tätt efter varandra är det viktigt att de utannonserade tiderna hålls. Vi ber dig därför att komma till lokalen/scenen 20 minuter innan din programpunkt startar för att stämma av med salsvärd/tekniker. Det går naturligtvis också bra att kontakta dem tidigare under dagen.

Din presentation
Om du har en presentation/bilder, ber vi dig skicka den i förväg till oss och senast den 22 september. Detta är särskilt viktigt om presentationen innehåller film/video, som vi måste kunna testa i förväg. Maila/sprenda presentationen till kh@meg.se
Presentationen bör vara i formatet 16:9. Om du använder en Prezi-presentation behöver den göras i ”portable prezi- format”. För säkerhets skull ber vi dig också ta med presentationen på ett USB-minne och lämna på plats.

Dokumentation
Utvalda seminarier kommer att filmas av UR, Sveriges Television och Meg. Materialet sänds på SVT Play, i SVT 2 (Forum) direkt eller i efterhand, och nyttjas av Meg i våra digitala kanaler. Undvik därför gärna kläder med stora synliga varumärken.
Meddela oss omgående om du inte vill att din programpunkt spelas in, till mj@meg.se
Har du upphovsrättsskyddat material i din presentation, kontakta UR/SVT, Martin Ahlberg, redaktör, tel: 070-839 96 08.

Sprid att du är en del av Meg!
Låt oss tillsammans sprida budskapet om Meg och det superaktuella programmet! Via Megs hemsida kan varje programpunkt enkelt delas på sociala medier. Använd gärna #meg17 för egna inlägg.

Meg-programmet uppdateras kontinuerligt och du hittar det på www.meg.se

Kontakta oss gärna om du har några frågor:
Martina Jeansson, projektledare, 031-708 84 09, mj@meg.se
Kajsa Holmgren, presentationer, 031-708 80 76, kh@meg.se
Marie Eriksson, talarkort, 031-708 86 90, meg@meetx.se