Digital balans

  • torsdag / 27 september / 2018
  • 14:00-14:45
  • Scen F5

Beskrivning

Hur påverkas människor och samhälle när företag och media drivs av att få oss ”hooked” på innehåll? Vad är riskerna med ett dopamindrivet samhälle, som triggas av snabba klick där vår tid och uppmärksamhet är råvaror alla slåss om? De barn som växer upp nu är försökskaniner i ett nytt medielandskap. Många unga spenderar fem timmar om dagen på sociala medier – hur kommer detta påverka deras utveckling och liv? I det här seminariet redogör vi för forskningsläget kring psykisk hälsa och skärmar samt diskuterar olika metoder och knep för att hitta en hälsosam balans i hur vi använder vår tid och våra hjärnor.

Medverkande:  Anna Strömberg, Time Well Spent Sweden, Gustav Martner, co-founder Digital Reliance och skapare av Den digitala kostcirkeln, Lisa Höglund, chef marknadskommunikation Länsförsäkringar, Ylva Nestmark, Creative Director Stendahls.

Moderator:  Jessica Bjurström, vd Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm).
Arr:  Time Well Spent Sweden, Digital Reliance, Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm), Stendahls, Länsförsäkringar

Bokmässans seminariekort krävs.